Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Joost - WaarBenJij.nu Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Joost - WaarBenJij.nu

Bogor

Door: Joost en Jos.

Blijf op de hoogte en volg Joost

05 Februari 2010 | Indonesië, Bogor

Dinsdag gingen we op voor de tweede poging, na de eerste annulering zouden we dan eindelijk vertrekken. Bij het inchecken liepen er een aantal dingen mis, waarschijnlijk omdat we beiden Joseph in onze naam hebben. Hierdoor kon er telkens maar 1 persoon ingecheckt worden. Uiteindelijk hebben we ruim 20 minuten bij de incheck balie gestaan en kregen we boarding passes voor een vlucht eerder. Deze zou om 18.20 vertrekken en we moesten nog door de douane om 18.00. Een korte sprint later konden we gelukkig nog mee. De verdere reis naar Indonesie verliep gelukkig vlekkeloos. Door dat we 's avonds laat vertrokken leek de reis eigenlijk best kort.

Aangekomen in Jakarta hebben we een te duur hotel opgezocht en onder het genot van nachtelijke straatmuzikanten de nacht doorgebracht. De volgende ochtend zijn we snel in de trein gestapt naar Bogor, wat door de Nederlanders vroeger Buitenzorg werd genoemd. Een mooi klein plaatsje, vooral bekend om de Botanische tuin en 322 dagen per jaar regen.

De Botanische tuin hebben we inmiddels bekeken, we hadden prachtig uitzicht op de 2 uur durende tropische regenbui vanaf het terras van een cafe. Vandaag gaan we nog wat rondlopen en morgen vertrekken we naar Bandung.

P.S: Jaap, je krijgt de groeten van Hans, hij stond weer te wachten op het station ;)

• 05 Februari 2010 - 10:32

Marjoleine:

Hey mannen,

Wel apart dat dat zo'n gedoe was met inchecken maar wel fijn dat jullie met een vlucht eerder mee konden.

Is Indonesie zoals je verwacht had Jos?

Ik kijk uit naar de eerste foto's!

Liefs

• 05 Februari 2010 - 16:53

Steven:

haha ik ken dat gedoe met inchecken, een vader met dezelfde 1ste naam >_<.

klinkt goed daar hopelijk niet constant regen :x

hf dude!

• 06 Februari 2010 - 09:39

Jaap:

Ah, doe 'm de groeten terug! Heb je nog een gezellig praatje met 'm gemaakt? ;-)

Leuk om te lezen over de zelfde route die wij hebben gemaakt. Veel plezier in Bandung!

• 06 Februari 2010 - 15:42

Tante Hertha:

Ik heb fijne herinneringen aan Bogor. Een heel fijn deel van mijn jeugd. Ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben.
    groetjes en veel plezier.

• 07 Februari 2010 - 19:21

Wouter:

Wij vonden Bogor niet zo interessant. In Bogor ben ik uitgegleden in het zwembad van het hotel. De nachten waren slapeloos, want overal mauwden katten en hoorden we muizen achter het behang en zagen we tjitjaks. Voor Willy was dit de echte tropische doop!! Zelf vond ik het wel grappig. Natuurlijk ook de Plantentuin bezocht. De gids sprak daar ook nederlands. In de plantentuin hebben we honderden kalongs gezien (vliegende honden). Mensen erg nieuwsgierig. Wildvreemde mensen beginnen tegen je te praten. Ook werden we achtervolgd door tientallen kinderen omdat Willy blond is!!