Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Joost - WaarBenJij.nu Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Joost - WaarBenJij.nu

Malang

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

22 Februari 2010 | Indonesië, Malang

Gisteren zijn we aangekomen in Malang, de vroegere woonplaats van Jos.' moeder en mijn oma, Thea en haar ouders natuurlijk. We hebben onze intrek genomen in Kartika Kusuma, een hotelletje dat aangeraden werd in de Lonely Planet. De kamer is wat klein en de douche is lek, maar het is in een prettige straat, op steenworp afstand van Oma's oude middelbare school.

Gisteren hebben we al wat rond gelopen om te lunchen in Toko Oen, een restaurant dat al sinds 1930 bestaat en nog in 'originele' staat is, met ouderwets meubilair en bediening in uniform. Daar vlakbij bekeken we de alun-alun, het dorpsplein, waar Oma vroeger genoot van de schaduw van de grote waringinboom. Inmiddels staan er een heel aantal van dat soort bomen, maar ze waren allemaal even mooi. Verder ook nog de oude RK-kerk gezien, helaas alleen van buiten, want nog in gebruik en gesloten voor pottekijkers. Societeit Concordia en de gevangenis naast de kerk t.o. Toko Oen hebben moeten wijken voro de moderne tijd zoals een McDonald's.

Vandaag zijn we op een revival-tour gegaan en hebben we Oma's oude huizen hier opgezocht, Jalan Buring 41 en Jalan Sumbing 41. Beide huizen staan er nog, Jalan Buring, prettig gelegen aan een klein plein met mooie beplanting, doet inmiddels dienst als planten/bloemen-winkel, Jalan Sumbing ligt aan een straat die de indruk wekt van een 'gated community', aan de uiteinden van de straat staan grote slagbomen en de straat is bevolkt met notarisen, tandartsen en andere welgestelden. Zeer mooie huizen hier in de straat en op de gevel van nr. 41 staat Hansje geschreven. We zijn benieuwd of dat toen ook al was!

Vannacht om 1.30 's nachts worden we opgehaald bij het hotel om naar de Bromo te rijden en daar van de zonsopgang te genieten. Vroeg eten en naar bed dus.

Verder gelezen dat Lufthansa last heeft van stakingen op het moment, geplanned tot de 25e, dus dat moeten we maar een beetje in de gaten houden...

Veel liefs en tot gauw,

Joost en Jos.

• 23 Februari 2010 - 15:44

Marjoleine:

Hey mannen,

Wat bijzonder dat jullie in de stad waar Thea woonde zijn geweest.
    En ook nog de huizen kunnen vinden.

Hoe was de Bromo?

Geniet van de laatste dagen.

Dikke kus