When it rains, it really pours - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Joost - WaarBenJij.nu When it rains, it really pours - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Joost - WaarBenJij.nu

When it rains, it really pours

Door: Jos.

Blijf op de hoogte en volg Joost

11 Februari 2010 | Indonesië, Pangandaran

When it rains, it really pours, titel van een song van - natuurlijk - de onvolprezen Elvis Presley, opgenomen in augustus of oktober 1955 in de fameuze Sun Studio van Sam Phillips in Memphis, maar pas in 1965 uitgebracht op de LP Elvis for everyone, een verzameling leftovers van oude plaatopnamen die tot dan toe niet goed genoeg werden bevonden om te worden uitgebracht.

Deze titel kunnen we inmiddels op twee manieren opvatten: a) als het hier regent zoals dinsdagmiddag, de dag waarop we hier aankwamen (en zoals het er nu naar uitziet op het moment van typen). Dan spoelt hier werkelijk alles gewoon weg. Langdurige stortbuien, banjirs dus.

En b) we lijden inmiddels allebei aan wat de Duitsers zo mooi Durchfall noemen. Ook heftig hoor.

Met name dat facet zorgt ervoor dat we nogal een beperkte actieradius hebben momenteel. We proberen morgen toch een country tripje te maken en zaterdag denken we door te steken naar Wonosobo ter voorbereiding op een bezoekje aan het Dieng Plateau. We zullen zien.

Intussen vermaken we ons met lezen, veel lezen, toepen (Joost staat achter!) en - toch ook - lekker eten.

Tot een andere keer.

P.S.: Een klein probleem hier in het internetcafe heeft ervoor gezorgd dat dit bericht geheel of gedeeltelijk tig keer gepubliceerd is. Weghalen van de overload is ondoenlijk. Sorry. Soort derde betekenis van When it rains, it really pours dus als het ware ....

• 11 Februari 2010 - 08:20

Nenske:

He mannen klagen over regen? Hier sneeuwt het, sneeuwt het, sneeuwt het, sneeuwt. Het als je pech hebt ga je ook nog onderuit op je kont! Zo echt genieten daar he? Nou hier ook! Heel Nederland is de sneeuw beu, maar als je geluk hebt, beleef je ook nog mooie zonnige momenten. Is dat bij jullie ook zo, of is het alleen malaise?

• 11 Februari 2010 - 17:30

Kirsten:

Hey jongens.
    Leuke foto's, kijken uit naar meer.Jammer dat het (warm water)regent. Hier hebben we last van sneeuwbuien, dus. Trouwens volgens de weersverwachting krijgen jullie maandag een droge dag. Zullen de buikkrampjes wel over zijn en wordt het weer lekker genieten. Wij volgen jullie op de voet.
    groetjes.

• 14 Februari 2010 - 15:15

Hans Feijten:

Ha jongens,
    Hier en daar hebben jullie een beetje pech, lees ik, maar houd de moed er goed in! Leuk om jullie verslag te lezen. Groetjes ook van Saskia

• 16 Februari 2010 - 10:22

Shouhe:

Hey die Jos.!

Begreep van de collega's van SV dat je lekker in Indonesie zit!

Ik ben erg benieuwd naar je avonturen als je weer terug bent! Heel veel plezier daar!

Groetjes,
    Shouhe