Aan de Indische Oceaan - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Joost - WaarBenJij.nu Aan de Indische Oceaan - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Joost - WaarBenJij.nu

Aan de Indische Oceaan

Door: Joost en Jos.

Blijf op de hoogte en volg Joost

09 Februari 2010 | Indonesië, Pangandaran

Oke neef Wouter, we zijn naar de zuidkust gegaan. Vanochtend vroeg, half 6, per minibus vertrokken vanaf hotel. Prachtige reis, geweldig gebied, sawa's, bergen en vlakten. Onze ogen uitgekeken voor zover ze niet dicht zaten. Vroeg op nietwaar.

Joost voelt zich vandaag minder, last van zijn buik. Overigens is de stralende zon nu weg en onweert het geducht.

Gisteren trip gemaakt naar de Lembang Area. Flower market op een steil bergweggetje bekeken, zag er daar erg goed uit overigens. Daarna via een boedistisch tempelcomplex naar de Tangkuban Prahu. Een slapende vulkaan met een aantal kleinere nog actieve. Maanlandschap, voor Joost wel bekend na de Papandayan, maar toch interessant. Ter afronding heeft Joost nog een duik genomen in de hete bronnen van Ciater. Yoen goot het overigens alweer vreselijk.

's Avonds gegeten in Jl. Braga.

We proberen er nu wat foto's bij te zetten.

• 09 Februari 2010 - 07:58

Nenske:

He mannen! Hoe is het daar met jullie, kunnen jullie het met elkaar uithouden? Vast wel!
    Arme Joost met buikklachten, hoop dat je snel opknapt. Een dikke knuffel van mij voor julie beiden!

• 09 Februari 2010 - 08:55

Liesbeth:

reizigers!
    goed van jullie te horen/lezen, maar de illustraties doen ,t hem!
    hartelijke groet van ons uit een koud nederland en nog veel reis-plezier!

• 09 Februari 2010 - 09:02

Marjoleine:

Yes foto's!

Jullie zien er nog wel wat bleekjes uit. Hopen dat dat snel verandert.

Arme schat..zielig voor je. Hoop niet dat het de reis erg belemmert.

kus

xx fleur

• 09 Februari 2010 - 18:34

Wouter:

Zo, de zuidkust gezien.
    Ik denk dat je wel enigszins geinteresserd bent in de voorgeschiedenis van de Wongetjes........(ahum).
    Ma is geboren in Purwokerto, midden java. Ze is daar geboren in het ziekenhuis. Dat schijnt er nog te staan. Het nabijgelegen Poerbalingga is de bakermat van de Wongs voor zover het voormalig Ned. Indië betreft. Vlakbij Poerbalingga (volgens mij ligt dit ten noordwesten van Purwokerto), ligt dan de 'beroemde' suikerfabriek Bojong waarover ma mij suf gekletst heeft. Er moet een zwembad bij liggen dat door opa Wong zelf gegraven schijnt te zijn.
    Kijk maar of jullie gaan kijken.
    Willy en ikjes hebben het niet gezien, omdat we met een rondreisgezelschap mee waren. Er zijn zeker drie Bojongs op java, maar als je Poerbalingga in de gaten houdt, kan het niet missen.
    wat betreft regen: wij waren er de tweede helft van april en de eerste week van mei. In Bogor zijn we weggespoeld evenals bij de vulkaan waar jullie geweest zijn: Tankuban Prahu. Hati hati, niet uitglijden.....